"Och hur skulle du vilja ha det då?"

"Jag skulle vilja vara en äldre, något alkoholiserad kvinnlig författare på 1920-talet. Engelskspråkig. Jag skulle ha några rejäla säljframgångar bakom mig, vara ogift eller frånskild och utan barn. Jag skulle bo på hotell, inte då och då, utan permanent. Jag skulle ha hörnsviten ut mot havet tre trappor upp, sovrum och arbetsrum. Stort badrum. Badkar med lejonfötter och room service dygnet runt. Jag skulle bo på detta hotell året runt, bli allt mer krävande och egocentrisk, röka turkiska cigaretter och bära turban. Mager och härjad, depressiv, men kvick och överdådig efter några glas. När det blev två för många skulle jag få hjälp att hitta till mitt rum. En kvinnlig anställd skulle klä av mig och se till att jag kom ner mellan rena lakan.
Jag skulle vara nyckfull och besvärlig men oavbrutet respekterad, ja, nästan älskvärd."
-Kerstin Thorvall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0