Om en liten flicka.

En morgon vaknade det en flicka i sin säng. Hon kände sig på toppenhumör. Hon tänkte att allt skulle dagen bli bra ändå! Se så lycklig hon var.
Plötsligt mindes flickan att hon hade prov på dagen. Åhnej tänkte hon. Det hade hon allt glömt bort.
Tydligen gick provet inte alls så bra. Hon kände sig ensammast i hela världen, minst och svagast. Vad fanns det mer att leva för tänkte hon?
Men så kom hon på att hon faktiskt var tvungen att leva ett litet tag till. Pengar skulle betalas till en liten konsert senare på dagen. En fullspäckad punkkonsert var det visst, mindes hon. Visst lät det helt okej roligt. De små meddelandena påminde henne om vilka fantastiska människor hon snart skulle få träffa. "När får jag träffa dig?" "Jag kommer snart min älskade." "Hos dig om tre." "Jag blir sen, men vill verkligen att du kommer och möter mig!" "Fick cykla hela vägen, missade bussen."
Med en mask över ansiktet betalade hon sig igenom hela konserten utan att se på den över huvud taget. Bra var den allt! Sedan bestämde hon sig för att bli cirkusartist. 
Godnatt nu mina fina vänner, tänkte hon när hon kom hem. För visst blev det en fin dag tillslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0