Dödssynd.

För det är så kul att blogga när ingen läser!
Då kan jag skriva precis jag vill, helt oprovocerande.
Idag känner jag till exempel för (på grund av omständigheterna) att komma ihåg de sju dödssynderna.
De är sju.
Detta är jag fullt medveten om.
Dock kom jag och Allis på att det är psykiskt omöjligt att i en veva komma ihåg de alla sju.
Men nu hade jag ändå tänkt anta utmaningen, och vi får se hur det går.
Jag försökte rabbla dem på vägen hem, självklart glömde jag alltid en.
Det som är positivt är att jag alltid glömmer olika - vilket syftar på att min hjärna ändå är medveten om alla och inte väljer bort någon.
Så till saken:
Lättja
Vällust
Avund
Högmod
Frosseri
Girighet
Självklart glömmer jag bort den sista, vilket stärker vår teori mer.
Läser på och upptäcker med förskräckelse att det är
Vrede
som jag missat.
Fy vad jag känner vrede, ilska, raseri och ursinne över att kunskaperna brister på något så simpelt.
Ja. Att styckas levande kanske är att föredra trots allt, skulle nog vilja slippa att rådbråkas ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0